torsdag den 30. juni 2011

Billig billig billig

Jeg har bare gjordt en kup. Jeg var i genbrugen i Svenstrup, og der stod en stabel tallerkner, helt magen til nogen mine forældre havde for en del år siden. Det er bare nogle billige tallerkner fra Bilka, tror jeg det er, men de er rigtig hyggelige. Jeg ville egentlig bare have middags tallerkenerne, men da jeg så at hele sættet kun kostede 30 kr, ja 30 kr! så købte jeg det hele. Det er sørme billigt!

Der er til 10 personer, dog kun 9 middags tallerkener, men jeg har set dem rundt omkring i gennere, så mon ikke jeg kan få købt lidt flere :)
Jeg vil også lige vise jer min krydderihylde (vores, er det vel ;) ) Det eneste krydderi vi har der er salt og peber. Resten er i skabet ved siden af. Så jeg har i de sidste 6 måneder haft alt muligt til at stå der, og nu ser det sådan her ud

Den orange Erik Kold dåse har jeg fået, og den er jeg rigtig glad for. Har aldrig set den med det mønster på før. Mon den er noget særligt...? Den anden tedåse er købt i Kronen Kaffe, Aalborg, og er egentlig ikke noget særligt, men pæn.


Dette saltkar har jeg også fundet i en genbrug, til 30 kr. Det var først da jeg kom hjem med det, at jeg fandt ud af at jeg ikke rigtig har plads til det :D Så indtil videre må det stå her


Muffins krukkerne er fra Søstrene Grene. Det lille billede med muffins har jeg selv lavet af noget gavepapir, og glimmerlim (tidsfordriv)
Den lille gris med tandstikker er fra et loppemarked for nogle år siden. Vi havde en magen til i mit barndoms hjem, lige som en del andre ting jeg er begyndt at erhverve mig :)
Glaskuglen med Peter Plys ville jeg bare gerne have fremme, og så passede den lige ind i farverne. Den har jeg fået af en veninde, der havde den med hjem til mig fra Paris.


Vores talende minutur er ikke særlig kønt, men lidt sjovt, da det fungere som et timeglas, bare elektronisk.
Der har også sneget sig et par perleplader ind, igen lidt tidsfordriv.
Og til slut lidt flere muffins fra Søstrene. Den får ungerne deres fredags slik i. Så det er begrænset hvad de får, men det var også tanken bag :)

1 kommentar:

  1. Ja, det er næsten umuligt at lade ting stå som man genkender fra sit barndomshjem (; Gad vide om vores unger en dag gør det samme, for så er der da nogen ting der aldrig slipper ud af "familiens hånd".. Hyggelig tanke.

    God dag til Jer :)

    SvarSlet